ביסוס המותג – איך לבסס את המותג שלכם בעיני הלקוחות ומול המתחרים? – טיפים יעילים לכל בעל עסק או רעיון
חקור את השוק והתחרות שלך – דע מה התחרות מציעה
מותג הוא שם, סמל או תכונה ייחודית אחרת שמבדילה מוצר של מוכר אחד מאלה של אחרים.
מותגים משמשים בעסקים, בשיווק ובפרסום. המפתח לביסוס המותג שלך הוא מחקר.
חקור את השוק ואת המתחרים שלך כדי להבין מה הלקוח רוצה וצריך.
טיפים יעילים לכל בעל עסק או רעיון:
- חקרו את השוק והתחרות שלכם – דעו מה הלקוח רוצה וצריך
- צור זהות מותגית שתהדהד עם הלקוחות
- פתח אסטרטגיה שיווקית כדי לוודא שהלקוחות יודעים עליך
מה אתה צריך לדעת על השוק והתחרות שלך?
- דע את גודל השוק
- הכר את המתחרים ואת נקודות החוזק והחולשה שלהם
- לדעת מה הלקוחות רוצים
- דע מה המתחרים שלך עושים
- דעו לגלות אם לרעיון שלכם יש פוטנציאל או אין
לעוד מאמרים מעניינים באתר:
- דף נחיתה לעסק – בואו לגלות מה מסתתר מאחורי הקישור
- דף עסקי בפייסבוק – כל היתרונות והחסרונות השיווקיים של דף עסקי
קבע זהות ייחודית – השתמש בגורמים מבדלים כדי לייחד אותך
על מנת לבסס את המותג שלכם בעיני הלקוחות והמתחרים,
כדאי לנסות להשתמש בגורמים מהרשימה הבאה.
- השתמש בשם קליט שיידבק במוחם של אנשים.
- צור לוגו שמושך את העין ובלתי נשכח.
- השתמשו בפלטות צבעים ייחודיות ובולטות מהמתחרים.
- שלב את המותג שלך בכל היבט של האסטרטגיה השיווקית שלך –
מפוסטים במדיה חברתית ועד ניירות מכתבים של החברה.
זהות מותג חזקה היא המפתח להצלחה בכל תעשייה.
זה מה שמייחד אותך מהמתחרים שלך וזה מה שגורם ללקוחות לזכור אותך.
זהות מותג היא אוסף של גורמים הכוללים צבעים, גופנים, סיסמאות, לוגואים, תגיות ואלמנטים אחרים המרכיבים את המותג שלך.
כאשר נעשה נכון, זהות מותג חזקה תעזור לך לבלוט מהקהל ולהפוך לבלתי נשכחת יותר לקהל שלך.
ישנן דרכים רבות לבסס זהות מותג חזקה אך יש כמה דברים פשוטים שכל בעל עסק או רעיון יכול לעשות
כדי להתחיל לבנות את המראה הייחודי שלו.
הפוך אותו לאטרקטיבי עבור לקוחות – וודא שהלוגו שלך מודרני ומושך את העין
הדבר הראשון שאתה צריך לעשות כדי להפוך את המותג שלך לאטרקטיבי הוא להפוך אותו לייחודי.
אתה צריך למצוא את הנישה שלך ואז להתאים את המוצרים או השירותים שלך עבור הנישה הזו.
אם אתם חנות בגדים, למשל, כדאי שיהיה לכם מושג ברור מיהו לקוח היעד שלכם ומה הוא רוצה.
אתה גם צריך לוודא שהעיצוב של המותג שלך אטרקטיבי וייחודי.
אתה יכול לעשות זאת על ידי הבטחה שהצבעים המשמשים בלוגו אינם נפוצים מדי או בהירים מדי.
כדאי גם להימנע משימוש בגופנים נפוצים מכיוון שהם לא יוכלו להבדיל אותך ממותגים אחרים.
אתה צריך לזכור שאנשים ישפטו את המותג שלך לפי איך שהוא נראה כך שאם הוא לא מספיק אטרקטיבי,
הם לא יהיו מעוניינים לקנות ממך גם אם המחירים מאוד נמוכים.
ביסוס המותג – שירות לקוחות חשוב – ודא שאתה שומר על הלקוחות שלך מרוצים
שירות הלקוחות הוא אחד ההיבטים החשובים ביותר בעסק.
זה לא משנה עד כמה המוצר או הרעיון שלך מעולים אם אין לך שירות לקוחות טוב.
שירות הלקוחות צריך להיות זמין בכל עת עבור הלקוחות שלכם, ועליכם לוודא שהוא יעיל ככל האפשר.
לוודא שהלקוחות מרוצים מהמוצר או מהרעיון שלך תעזור לך גם לבסס את המותג שלך בעיני הלקוחות והמתחרים.
שירות לקוחות הוא אחד הגורמים החשובים ביותר בכל עסק.
זוהי הדרך הטובה ביותר לבסס את המותג שלך בעיני הלקוחות והמתחרים.
להלן מספר טיפים כיצד לספק שירות לקוחות מעולה:
- היו מנומסים, מקצועיים ואדיבים בכל עת.
- היו קשובים ועוזרים בעת מענה לפניות שירות לקוחות.
- לספק מענה בזמן לפניות לגבי מוצרים או שירותים.
- השב לפניות הדורשות מעקב באמצעות אימייל אישור או שיחת טלפון.
ביסוס המותג – שמור על עקביות – לעולם אל תחרוג מהנחיות המיתוג שאתה קובע לעצמך או לחברה שלך
עקביות היא גורם חשוב בכל הנוגע למיתוג. הכל על יצירת חוויה בלתי נשכחת עבור הלקוח.
אם לא תהיה עקבי, בסופו של דבר תבלבל את הלקוחות שלך והם לא יידעו למה לצפות ממך.
הצעד הראשון בשמירה על עקביות הוא לוודא שהחומרים והמסרים השיווקיים שלך מתאימים לזהות המותג שלך.
זה כולל את הצבעים, הלוגו, הגופנים ושאר מרכיבי העיצוב המייצגים את החברה שלך.
שמירה על עקביות היא גורם חשוב בהקמת מותג. הסיבה לכך היא שעקביות בונה אמון ונאמנות בקרב הלקוחות.
לדוגמה, מקדונלד'ס משתמשת באותו לוגו כבר עשרות שנים והם הצליחו לשמור על קהל הלקוחות שלהם
למרות העובדה שהם מגישים אוכל לא בריא.
חשוב גם לשמור על עקביות בשיטות העסקיות שלך,
כגון שמירה על אותה ערכת צבעים או עיצוב אתרים בכל ערוצי השיווק ופלטפורמות המדיה החברתית שלך.
זה יעזור לך לחסוך זמן וכסף בכך שלא תצטרך להוציא על יצירת תוכן חדש עבור כל ערוץ.
בכל הנוגע לשמירה על עקביות, חשוב לעולם לא לחרוג ממה שכבר קבעתם מבחינת אסטרטגיית מיתוג, תוכן או אחר.